بِسْمِ-اللهِ-الرَّحْمنِ-الرَّحِيم

Berkongsi segala ilmu dengan harapan agar dapat bersama memperjuangkan cita-cita murni sebagai masyarakat yang bermaruah dan beretika selaras dengan ajaran ISLAM.

اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَعَلَى آلِ مُحَمَّدٍ، كَمَا صَلَّيْتَ عَلَى إِبْرَاهِيمَ وَعَلَى آلِ إِبْرَاهِيمَ، إِنَّكَ حَمِيدٌ مَجِيدٌ، اللَّهُمَّ بَارِكْ عَلَى مُحَمَّدٍ وَعَلَى آلِ مُحَمَّدٍ، كَمَا بَارَكْتَ عَلَى إِبْرَاهِيمَ وَعَلَى آلِ إِبْرَاهِيمَ، إِنَّكَ حَمِيدٌ مَجِيدٌ

Thursday 5 January 2012

Nasib Nasib

Buat kali pertama aku jd moody disebabkan seseorang kt opis petang td......lg 1 jam nak balik, boleh plak dia call bgtau yg aku tak boleh balik jam 5 sbb dia ada benda nak ckp ttg service di kaunter...dah tue, dia plak masih kt JPJ melaka, bru nk gerak balik opis...aku menunggu dgn sabar..sampai 5.30ptg, dia tetap x sampai lagi..angin sepoi aku mula nk naik...terus aku minta izin dr pegawai lain untuk solat asar...selesai solat, aku msk opis, tetap x smpai...ayah aku plak dah menunggu aku sejak jam 5pm...adeyh!


pegawai dah suh aku balik jam 5pm, tp dah dia kata ada hal nk ckp...jd aku pun tgu ler lg....sempat jg ler aku habiska matsurat sughra....jam 6 berapa minit ntah, dia pun sampai opis...aku tgu ler nk serah collection..pastu yg sorang plak kata, 'akak nk balik dh ke? akak marah ek? ayah akak marah ek?..aku diam je...pastu dia suh p tnye si lelaki tu dlu, apa yg dia nk ckp kan td dgn aku...aku p le kt si lelaki tu, blh plak die tnye " akak nk balik dh ke?...panas hati aku!...then,dia ckp, sy nk p solat zuhor dlu...apa kejadah dh 6 lebih nk solat zuhor...time keluar dr pagi smpai ptg td x nampak pintu Masjid ke untuk solat zuhor? hnya nampak pintu McD je ke??? sbb dia balik opis bawa makanan dr McD...betui2 bikin hati aku panas lg....terus ilang mood aku nk senyum....huhuhu.....


PASTU, bru le pegawai yg keluar dgn si lelaki tu ckp pd aku 'akak balik le dulu'..aku dgn malas nk bercakap pun kata 'tak apa le, dh kena tgu dia nk ckp apa'....dia pun ckp, ' tak apa, akak  balik je, sy ada..' dia x tau ke bkn main lame aku tgu..smpai sgla amalan aku x terbuat..bikin hati aku sakit..tibe2 rase menyampah dgn sikap si lelaki tue....aku keje bkn nk mati2 keje untuk dunia nie...dh aku kena dtg awai, nk balik jam 5pm pun susah...APALAH NASIB HARI NIE...!!!

2 comments:

Ku Azmiza said...

Allah sedang menguji...untuk ekin muhasabah diri...sudah sampai tahap mana kesabarannya... adakah mujahadah untuk sabar telah dipenghujungnya atau masih lagi gagal mengawal diri bila diri seolah2 dipersendakan.

terima dengan reda..dan lihat apa hikmah Allah nak bagi! jangan marah2...kerana pahala menunggu hilang begitu saja. jangan marah2..kerana syaitan sgt suka dengan orang yang hilang sabarnya!

'sy nak solat zohor dulu!" husnuldzon...kemungkinan dia salah sebut..nak solat asar tapi tersebut dzohor. kalau saya... meski hati dibakar2...tapi bila orang tersebut orang yang mengerjakan kewajipan kepada Allah...hati sy akan kembali reda...

fakerien said...

mmg x sabar smlm... T_T diam jela wlau hati panas.

Alhamdulillah...reda dh arini pas baca Al-Quran sbb ayat surah taubah buat sy menangis arini...teringat pd Allah Swt.

InsyaAllah...sy cuba mulakan ari sok dgn ceria...huhuhu