بِسْمِ-اللهِ-الرَّحْمنِ-الرَّحِيم

Berkongsi segala ilmu dengan harapan agar dapat bersama memperjuangkan cita-cita murni sebagai masyarakat yang bermaruah dan beretika selaras dengan ajaran ISLAM.

اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَعَلَى آلِ مُحَمَّدٍ، كَمَا صَلَّيْتَ عَلَى إِبْرَاهِيمَ وَعَلَى آلِ إِبْرَاهِيمَ، إِنَّكَ حَمِيدٌ مَجِيدٌ، اللَّهُمَّ بَارِكْ عَلَى مُحَمَّدٍ وَعَلَى آلِ مُحَمَّدٍ، كَمَا بَارَكْتَ عَلَى إِبْرَاهِيمَ وَعَلَى آلِ إِبْرَاهِيمَ، إِنَّكَ حَمِيدٌ مَجِيدٌ

Thursday 15 December 2011

Orang yang menolak dan Menerima Kebenaran

   Salah satu perbezaan antara seorang Islam yang menjalani hidupnya menurut ajaran Al-Quran dan yang menolak Allah adalah kearifan. Melalui kearifan, orang beriman menyedari alasan di balik pelbagai peristiwa yang menurut orang tidak bertuhan, dan mereka yang tidak mampu meraih kebenaran sebagai kejadian tidak bermakna.
   Bagi mereka yang beriman dan hidup berdasarkan kebenaran Al-Quran, setiap hari penuh akan bukti keberadaan Allah dan kenyataan yang menuntut kepada iman. Sebagai contoh, membuka mata dan memulai hari merupakan salah satu nikmat Allah. Hal ini kerana manusia tidak sedarkan diri sepanjang malam dan semua yang dapat dia ingat dari tidur selama berjam-jam itu adalah beberapa mimpi yang tidak jelas.
~ V Al-fatihah to Ku Azmiza :) Barakallah ~

No comments: