بِسْمِ-اللهِ-الرَّحْمنِ-الرَّحِيم

Berkongsi segala ilmu dengan harapan agar dapat bersama memperjuangkan cita-cita murni sebagai masyarakat yang bermaruah dan beretika selaras dengan ajaran ISLAM.

اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَعَلَى آلِ مُحَمَّدٍ، كَمَا صَلَّيْتَ عَلَى إِبْرَاهِيمَ وَعَلَى آلِ إِبْرَاهِيمَ، إِنَّكَ حَمِيدٌ مَجِيدٌ، اللَّهُمَّ بَارِكْ عَلَى مُحَمَّدٍ وَعَلَى آلِ مُحَمَّدٍ، كَمَا بَارَكْتَ عَلَى إِبْرَاهِيمَ وَعَلَى آلِ إِبْرَاهِيمَ، إِنَّكَ حَمِيدٌ مَجِيدٌ

Sunday 30 December 2012

nasihat guru


Segala puji bagi Allah, Tuhan semesta alam, Selawat dan Salam ke atas Rasulullah SAW, rahmat ke seluruh alam, Juga kepada ahli keluarga dan para sahabat r.a. yang telah bertebaran di merata alam..


"kita suluh diri kita hari2...sehingga kita kenal diri kita, untuk apa kita di datangkan ke dunia ni... lakukan tanpa berhenti... awak akan temui apa awak cari. Saya tak suka berpaut pada makhluk kerana makhluk banyak helahnya..asya berkumpul dengan makhluk untuk ilmunya..andai tiada sampai ke hati saya ilmu yang dinyata...fahamlah saya itu bukan mahunya Allah untuk saya..maka saya perlu terus menilik diri. Sehingga sampai satu masa, Allah akan kirimkan hamba yang ikhlas untuk kita..yang mahu kita sama RASA... bukan hanya untuk bersenda... RASA itu di qalbi.. sudah bersihkan qalbi kita adanya? itu mahu kita tanya. sudah, tak perlu fikirkan bagaimana bagaimana dan bagaimana... itu nanti membuang masa...lebih baik amik quran dan baca...tadabbur apa mahunya ALlah..apa akhlaknya Rasulullah, apa laluannya sgala nabi dan Rasul...dr situ ambillah ibrah.."


~ Credit to Ku Azmiza :) Barakallah ~

No comments: