بِسْمِ-اللهِ-الرَّحْمنِ-الرَّحِيم

Berkongsi segala ilmu dengan harapan agar dapat bersama memperjuangkan cita-cita murni sebagai masyarakat yang bermaruah dan beretika selaras dengan ajaran ISLAM.

اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَعَلَى آلِ مُحَمَّدٍ، كَمَا صَلَّيْتَ عَلَى إِبْرَاهِيمَ وَعَلَى آلِ إِبْرَاهِيمَ، إِنَّكَ حَمِيدٌ مَجِيدٌ، اللَّهُمَّ بَارِكْ عَلَى مُحَمَّدٍ وَعَلَى آلِ مُحَمَّدٍ، كَمَا بَارَكْتَ عَلَى إِبْرَاهِيمَ وَعَلَى آلِ إِبْرَاهِيمَ، إِنَّكَ حَمِيدٌ مَجِيدٌ

Thursday 6 December 2012

Munajat seorang hamba


Ya ALLAH
Kenapakah hati ini begitu keras untuk mengingati-Mu ?
Mungkinkah jiwaku sudah penuh dengan kekotoran ?
Setiap hari aku Solat, membaca aL-Quran
tetapi aku tidak dapat merasai kenikmatan
Bagaimanakah akan aku tempuhi hidup ini ?
Adakah jiwa ini dapat Engkau terima ?

Ya ALLAH ! Janganlah Egkau tinggalkan aku
Janganlah Engkau biarkan jiwa ini ternoda dengan kemaksiatan
apalah diri ini tanpa Mu
aku begitu lemah untuk mengharungi gelombang dunia ini..

Ya ALLAH !
Kasihanilah jiwaku yang kerdil ini
Aku sangat mengharapkan pimpinan-Mu
Aku sangat merindu belaian-Mu.
Bantulah aku, Ya ALLAH !
Bantulah aku Ya Rabbi !
Lemparlah cahaya-Mu ke dalam jiwaku...

Ya ALLAH !
Apalah erti kehidupan ini tanpa kehadiran-Mu
apalah gunanya potensiku
Yang aku miliki tanpa rahmat-Mu

Ya ALLAH ! Berikanlah petunjuk-Mu kepadaku
Aku tahu bahawa petunjuk-Mu adalah mahal dan perluku bayar
Aku redha, Ya ALLAH. Engkau ambillah apa yang aku miliki
Tetapi campakkanlah Nur-Mu ke dalam jiwa ini...

Ya ALLAH !
Aku malu untuk berhadapan dengan-Mu
aku begitu kotor dan jijik
Riak, tamak, sombong, dengki telah membelenggu hidupku
Jiwaku lemas, setiap kali  cuba mengingati-Mu
Setiap kali juga jiwaku menghalang
Fikiranku berkecamuk
Ya ALLAH ! dimanakah cahaya Mu ?

Ya ALLAH !
Hanya kepada Engkau tempatku mengadu
Hanya kepada-Mu tempat aku mencurahkan perasaanku
Kerana aku tahu hanya Engkau yang dapat membimbing jiwaku
yang kerdil ini
Maka bimbinglah aku Ya ALLAH
pimpinlah aku, pimpinlah aku,
Pimpinlah akuuuu... Ya ALLAH !

No comments: