بِسْمِ-اللهِ-الرَّحْمنِ-الرَّحِيم

Berkongsi segala ilmu dengan harapan agar dapat bersama memperjuangkan cita-cita murni sebagai masyarakat yang bermaruah dan beretika selaras dengan ajaran ISLAM.

اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَعَلَى آلِ مُحَمَّدٍ، كَمَا صَلَّيْتَ عَلَى إِبْرَاهِيمَ وَعَلَى آلِ إِبْرَاهِيمَ، إِنَّكَ حَمِيدٌ مَجِيدٌ، اللَّهُمَّ بَارِكْ عَلَى مُحَمَّدٍ وَعَلَى آلِ مُحَمَّدٍ، كَمَا بَارَكْتَ عَلَى إِبْرَاهِيمَ وَعَلَى آلِ إِبْرَاهِيمَ، إِنَّكَ حَمِيدٌ مَجِيدٌ

Saturday 8 December 2012

Dialog 2 : Doa


Suasana opis yg busy…..aku ke sana ke sini..nk masukkan pelajar ke kelas la…nk layan cikgu2 yg nk hantar pelajar ke Pra-test la, booking JPJ la….tetibe……

Dia : ini ada beberapa doa..atok selalu tengok kau, rajin solat dhuha…solat tahjud (dlm hati ckp,bila lak atok tgk aku tahjud..blur jap )..ni kau amik la amal…

Aku : (capai kertas itu..n aku teliti n baca…) ni doa apa tok ? (spontan aku tnye)

Dia : (berpaling ke arah aku..) nie ada 3 doa…1 ni doa waktu ribut kencang (yg nie aku tau sbb dh tertulis atas kertas tu doa waktu ribut kencang..hehe..), 1 ni doa solat dhuha..1 lg doa solat tahjud….

Aku : (dgn nada spontan) nak bace bila nie tok? Sujud akhir atau lepas solat?

Dia : kau baca lepas solat pun tak pa…klo kau dh hafal, bole baca dlm sujud akhir…

Aku : ooo…(puas aku renung,teliti…tulisan jawi mcm x berbaris…) aku baca ayat pertama doa-doa tu…mcm doa iftita pon ada gak…

Dia : kau Photostat 10 copy…amik satu…

Aku : ( pandang intan) hg nak tak? Tersenyum kelat je budak tu…ishh

Dia : senyum je n berlalu…..



~ Credit to Ku Azmiza :) Barakallah ~

No comments: