بِسْمِ-اللهِ-الرَّحْمنِ-الرَّحِيم

Berkongsi segala ilmu dengan harapan agar dapat bersama memperjuangkan cita-cita murni sebagai masyarakat yang bermaruah dan beretika selaras dengan ajaran ISLAM.

اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَعَلَى آلِ مُحَمَّدٍ، كَمَا صَلَّيْتَ عَلَى إِبْرَاهِيمَ وَعَلَى آلِ إِبْرَاهِيمَ، إِنَّكَ حَمِيدٌ مَجِيدٌ، اللَّهُمَّ بَارِكْ عَلَى مُحَمَّدٍ وَعَلَى آلِ مُحَمَّدٍ، كَمَا بَارَكْتَ عَلَى إِبْرَاهِيمَ وَعَلَى آلِ إِبْرَاهِيمَ، إِنَّكَ حَمِيدٌ مَجِيدٌ

Sunday 23 October 2011

SAYYIDUL ISTIGHFAR (PENGHULU ISTIGHFAR)


بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَـٰنِ الرَّحِيمِ

اَللَّهُمَّ أَنْتَ رَبِّى لاَ اِلَهَ إِلاَّ أَنْتَ خَلَقْتَنِى وَأَنَا عَبْدُكَ وَأَنَا عَلَى عَهْدِكَ وَوَعْدِكَ مَا اسْتَطَعْتُ ، أَعُوذُبِكَ مِنْ شَرِّ مَا صَنَعْتُ أَبُوءُ لَكَ بِنِعْمَتِكَ عَلَيَّ وَأَبُوءُ بِذَنْبِى فَاغْفِرْ لِى فَإِنَّهُ لاَ يَغفِرُ الذُّنُوبَ إِلاَّ أَنْتََ

"Ya Allah, Engkaulah Tuhanku. Tiada Tuhan melainkan Engkau yang telah menciptakanku. dan aku adalah hamba Mu. dan aku atas ketentuanMu. dan (atas) perjanjianMu yang termampu aku lakukan. aku memohon perlindunganMu dari kejahatan yang aku telah lakukan. aku mengakui padaMu akan kenikmatan yang telah Engkau kurniakan kepadaku. dan aku mengakui akan dosaku, maka ampunkanlah aku. sesungguhnya tiada yang memberi pengampunan dosa-dosa melainkan Engkau."

2 comments:

Ku Azmiza said...

banyakkan membacanya...boleh jua dijadikan zikir...

fakerien said...

InsyaAllah....klo mampu, bole amalkan lbh 3x sehari...