بِسْمِ-اللهِ-الرَّحْمنِ-الرَّحِيم

Berkongsi segala ilmu dengan harapan agar dapat bersama memperjuangkan cita-cita murni sebagai masyarakat yang bermaruah dan beretika selaras dengan ajaran ISLAM.

اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَعَلَى آلِ مُحَمَّدٍ، كَمَا صَلَّيْتَ عَلَى إِبْرَاهِيمَ وَعَلَى آلِ إِبْرَاهِيمَ، إِنَّكَ حَمِيدٌ مَجِيدٌ، اللَّهُمَّ بَارِكْ عَلَى مُحَمَّدٍ وَعَلَى آلِ مُحَمَّدٍ، كَمَا بَارَكْتَ عَلَى إِبْرَاهِيمَ وَعَلَى آلِ إِبْرَاهِيمَ، إِنَّكَ حَمِيدٌ مَجِيدٌ

Friday 28 October 2011

Kecintaan kepada dunia adalah bentuk kekafiran


Sebahagian besar manusia menyingkirkan pegangan agama demi tarikan harta benda, kekayaan, emas dan perak, wang, barang mewah, pakaian, mobil terkini, ringkasnya segala bentuk kemewahan yang dimiliki atau berusaha untuk dimiliki dan hanya mementingkan kenikmatan duniawi serta mengabaikan akhirat.
         Mereka telah tertipu dengan “kecantikan dan keindahan” wajah kehidupan duniawi sehingga gagal untuk menunaikan solat, bersedekah kepada fakir miskin, atau mengerjakan kebaikan yang menambahkan amal baik pada hari akhirat. Sebaliknya, terkadang jawapan mereka, “ada perkerjaan lain yang harus saya selesaikan, saya sibuk, saya tidak mempunyai cukup waktu, saya ada perkara lain yang perlu diselaikan”. Mereka meluangkan seluruh hidup mereka hanya untuk kenikmatan dunia. (Harun Yahya, jihad menentang agama batil, 2006) .



~ V Al-fatihah to Ku Azmiza and me :)Barakallah ~

No comments: