بِسْمِ-اللهِ-الرَّحْمنِ-الرَّحِيم

Berkongsi segala ilmu dengan harapan agar dapat bersama memperjuangkan cita-cita murni sebagai masyarakat yang bermaruah dan beretika selaras dengan ajaran ISLAM.

اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَعَلَى آلِ مُحَمَّدٍ، كَمَا صَلَّيْتَ عَلَى إِبْرَاهِيمَ وَعَلَى آلِ إِبْرَاهِيمَ، إِنَّكَ حَمِيدٌ مَجِيدٌ، اللَّهُمَّ بَارِكْ عَلَى مُحَمَّدٍ وَعَلَى آلِ مُحَمَّدٍ، كَمَا بَارَكْتَ عَلَى إِبْرَاهِيمَ وَعَلَى آلِ إِبْرَاهِيمَ، إِنَّكَ حَمِيدٌ مَجِيدٌ

Saturday 30 March 2013

Pandangan kaburku

Wahai guru ku….walau pelbagai manusia telah hadir dalam hidupku dan memberitahu kpd aku tentang jalanmu, namun ia tak pernah ubah pendirian aku..indeed !..kini aku lebih yakin akan jalanmu itu…. Aku melihat, kamu 

1) berfahaman bahawa seseorang wajib mengambil syariat zahir walaupun batinnya tidak menyerlah.

2) bagi kamu kalo orang yang memberi tumpuan kepada syariat zahir dan beramal dengannya, ditambah mujahadah, maka itu satu permulaan yang baik.

3) berpegang kuat syariat zahir tanpa batinnya boleh TAPI klo berpegang kepada syariat batin tanpa zahirnya adalah TIDAK

4) tak cenderung dengan pengalaman kerohanian yang bercanggah dengan kebenaran syariat walaupun sedikit.

5) bagi kamu, pembukaan itu hanyalah ujian
( bole jadi ia dapat mengheret  ke tempat azab secara perlahan-lahan)


Maka, bagi aku kamu adalah hamba Allah yang mendapat petunjuk dari Allah dan paling layak diikuti berbanding dengan yang lain-lain( aku sudi belajar denganmu.). kamu sebenarnya adalah hamba Allah yang telah diberi bimbingan dan petunjuk yang benar oleh Allah. Allah telah mudahkan serta membantu kamu dengan  kebenaran syariat dan Allah memberi kamu ganjaran kerana sedaya upaya mengamalkan peraturan syariat. Kamulah salah seorang golongan yang berbahagia……

No comments: