بِسْمِ-اللهِ-الرَّحْمنِ-الرَّحِيم

Berkongsi segala ilmu dengan harapan agar dapat bersama memperjuangkan cita-cita murni sebagai masyarakat yang bermaruah dan beretika selaras dengan ajaran ISLAM.

اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَعَلَى آلِ مُحَمَّدٍ، كَمَا صَلَّيْتَ عَلَى إِبْرَاهِيمَ وَعَلَى آلِ إِبْرَاهِيمَ، إِنَّكَ حَمِيدٌ مَجِيدٌ، اللَّهُمَّ بَارِكْ عَلَى مُحَمَّدٍ وَعَلَى آلِ مُحَمَّدٍ، كَمَا بَارَكْتَ عَلَى إِبْرَاهِيمَ وَعَلَى آلِ إِبْرَاهِيمَ، إِنَّكَ حَمِيدٌ مَجِيدٌ

Tuesday 7 January 2014

Guru....

Sejak 2 menjak nie...aku asyik diingatkan dan didatangkan tentang GURU......apa yg Allah nak sampaikan sebenarnya.....setiap tempat aku pergi, mesti perkataan GURU nie diucapkan oleh seseorang.....sebelum ini aku diingatkan tentang ' kena beradab dgn guru n tak bole memperlekehkan guru kita..nti x dak keberkatan"....sama la selari dgn apa yg dia ingatkan pd aku mula2 dulu...haaiiiii......

Kemudian aku didatangkan peringatan tentang "tak bole derhaka pada guru walau dari segi perkataan, perbuatan dan lintasan hati, x dak keberkatan "......fikiran aku melayang jauh ntah ke mana.....tersentap hati dgn ucapan ini.....huhuhu.....ayat nie buat aku tak pasal-pasal membuang air mata..... ("-")
ntah apa yg aku fikir pon aku tak pasti....

Teringat kata2nya bahawa GURU perlu bersikap GARANG....  GURU garang dan selalu marah akan muridnya sebab guru tue sayang muridnya...kalo tak sayang, guru akan abaikan je murid2 dia....erkk...pasai apa la time nie aku bole teringat pasai dia marah akan aku....haaaiiii......lagi berusaha nak lupa lagi giat plak diingatkan satu demi satu.....huhuhuhuhu.....



~ (^_^) Barakallah ~

No comments: