بِسْمِ-اللهِ-الرَّحْمنِ-الرَّحِيم

Berkongsi segala ilmu dengan harapan agar dapat bersama memperjuangkan cita-cita murni sebagai masyarakat yang bermaruah dan beretika selaras dengan ajaran ISLAM.

اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَعَلَى آلِ مُحَمَّدٍ، كَمَا صَلَّيْتَ عَلَى إِبْرَاهِيمَ وَعَلَى آلِ إِبْرَاهِيمَ، إِنَّكَ حَمِيدٌ مَجِيدٌ، اللَّهُمَّ بَارِكْ عَلَى مُحَمَّدٍ وَعَلَى آلِ مُحَمَّدٍ، كَمَا بَارَكْتَ عَلَى إِبْرَاهِيمَ وَعَلَى آلِ إِبْرَاهِيمَ، إِنَّكَ حَمِيدٌ مَجِيدٌ

Saturday 27 October 2012

Ya Allah...


Wahai Allah
Ingin sekali aku berbicara dr jiwaku ini…
Jiwa yg sentiasa lalai dr mengingati-Mu
Jiwa yg masih kosong dr memenuhi cinta kpd-Mu
Jiwa yg masih menurut hawa nafsu
Jiwa yg dikotori dgn segala sesuatu
Namun masih berharap untuk berada di sisi-Mu

Ya Rabbku…
Telah jauh perjalanan hidupku
Dengan perlindungan, pertolongan dan rahmat kasih sayang-Mu
Aku masih hidup hingga kini
Dengan segala nikmat yg Engkau berikan
Aku masih lagi lalai dr mengingati-Mu
Dan masih kurang mensyukuri nikmat-Mu.

Ya Fatta
Aku bilang aku mencintai-Mu
Namun aku masih derhaka pada-Mu
Aku masih leka dgn urusanku
Yang aku sendiri tidak pasti
Samada Engkau redhainya ataupun Engkau murkainya

Ya Muhaimin
Aku berharap berada dalam pemeliharaan-Mu
Aku berharap menjadi hamba terbaik di sisi-Mu
Aku berharap untuk kembali kepada-Mu
Walau betapa banyak dosa aku lakukan
Aku yakin dan percaya bahawasanya
Engkau Maha Pengampun, Maha Penyayang, Maha Pemurah
Maha Mengetahui, Maha Segala

Ya Allah
Engkau Maha Mengetahui setiap isi  hatiku
Tiadalah yg tersembunyi dr pengetahuan-Mu
Melainkan Engkau Maha Meliputi segala sesuatu

Ya Rabbiku
Andai aku punya waktu
Ingin sekali aku memutarkan kembali kisah silamku
Ingin sekali aku hidup dalam tawa girang
Ingin sekali aku memerdekakan diriku
Ingin sekali aku mengenal-Mu
Ingin sekali aku pupuk kecintaan terhadap-Mu
Tanpa berbelah bahagi
Namun aku tak bisa lakukannya kerna
Aku hanyalah hamba-Mu
Yang berjalan atas takdir yg telah Engkau tetapkan bagiku
Barangkali aku fikir ia tidak baik bagiku
Sementara ia adalah baik dr pandangan-Mu
Aku redha jika ia adalah takdirku
Yang tertulis di lauh mahfuz
Aku berharap Engkau meredhai diriku
Memasukkan aku ke dalam rahmat-Mu
Samada didunia mahupun diakhirat


No comments: