بِسْمِ-اللهِ-الرَّحْمنِ-الرَّحِيم

Berkongsi segala ilmu dengan harapan agar dapat bersama memperjuangkan cita-cita murni sebagai masyarakat yang bermaruah dan beretika selaras dengan ajaran ISLAM.

اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَعَلَى آلِ مُحَمَّدٍ، كَمَا صَلَّيْتَ عَلَى إِبْرَاهِيمَ وَعَلَى آلِ إِبْرَاهِيمَ، إِنَّكَ حَمِيدٌ مَجِيدٌ، اللَّهُمَّ بَارِكْ عَلَى مُحَمَّدٍ وَعَلَى آلِ مُحَمَّدٍ، كَمَا بَارَكْتَ عَلَى إِبْرَاهِيمَ وَعَلَى آلِ إِبْرَاهِيمَ، إِنَّكَ حَمِيدٌ مَجِيدٌ

Monday 1 October 2012

Duhai Hatiku...


Ntah mengapa jiwa aku rase tersentuh pd malam nie….sebelum tido,ada sesuatu yg mengganggu jiwa nie…justeru aku berlalu untuk berwudukh dan menunaikan solat…tanpa sedar air mata ku yg mahal nie mengalir kerna mengharapkan pertolongan n perlindungan dr Sang Khaliq..makin banyak aku pinta makin byk jua air mata nie mengalir…Ya Rabbku, aku hanya ada Engkau saja yg dapat menolongku,melindungiku,memeliharaku..tiada yang lain selain Engkau Ya Allah….sungguh aku benar-benar jatuh hati dan berpegang teguh atas kalimat-MU LA ILLAHA ILLALLAH

“Tiada Tuhan melainkan Allah,Yang Maha Penyatun lagi Maha Pemurah. Maha Suci Allah Tuhan semesta alam. Aku memohon kepadaMu limpahan rahmatMu dan kesungguhan pengampunanMu, memperolehi balasan baik dari setiap kebaikan, selamat dari dosa dan kesalahan. Janganlah Engkau biarkan ada sesuatu dosa padaku melainkan Engkau mengampunkannya, dan tiada suatu kerungsingan melainkan Engkau memberikan kelapangan padanya, dan tiada suatu keperluan yang Engkau redai melainkan Engkau tunaikan, wahai Tuhanku Yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani..Ya Allah, jauhkanlah aku,Muhammad haikal faiz dan adiknya dr zina, tutupkanlah pintu hati kami pada maksiat dan bukakanlah pd ketaatan kepadaMu. Peliharalah akhlak dan iman kami, berkahilah hidup kami di dunia dan akhirat. Ya Rabbku, lindungilah kami dr kejahatan diri kami sendiri dan dr kejahatan orang lain. Kurniakan kami sahabat yg soleh solehah, lindungi dan pelihara kami dr terpengaruh dengan rakan-rakan yg tidak baik dan dimurkaiMu. Terangkan hati kami untuk menerima ilmu dunia dan akhirat dan bukakanlah pintu-pintu rahmat seluas-luasnya dan masukan kami ke dalamnya..sesungguhnya Engkau Maha Berkuasa atas segala sesuatu Ya Allah..aamiiin


~ Credit to Ku Azmiza :) Barakallah ~

No comments: