بِسْمِ-اللهِ-الرَّحْمنِ-الرَّحِيم

Berkongsi segala ilmu dengan harapan agar dapat bersama memperjuangkan cita-cita murni sebagai masyarakat yang bermaruah dan beretika selaras dengan ajaran ISLAM.

اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَعَلَى آلِ مُحَمَّدٍ، كَمَا صَلَّيْتَ عَلَى إِبْرَاهِيمَ وَعَلَى آلِ إِبْرَاهِيمَ، إِنَّكَ حَمِيدٌ مَجِيدٌ، اللَّهُمَّ بَارِكْ عَلَى مُحَمَّدٍ وَعَلَى آلِ مُحَمَّدٍ، كَمَا بَارَكْتَ عَلَى إِبْرَاهِيمَ وَعَلَى آلِ إِبْرَاهِيمَ، إِنَّكَ حَمِيدٌ مَجِيدٌ

Friday 24 October 2014

1 muharram 1436

Setahun berlalu sudah...aku sendiri  tak tau apa yg aku lakukan selama 1 tahun ini....bila di fikirkan semula, banyak hal2 yg -ve daripada   yg +ve.....

Dalam masa 1 tahun ni jg mcm2 yg jadi....sikap malas, down, fed up dan sekutu dgnnya jgn cakap la....tak terkira banyaknya  spaikan pd tahap tak nak buat apa2...hanya nak tido je....eeuuuu...

Sekali lg, Allah bg peluang untuk bersama org2  baik walau aku mmg bukan seorang yg baik....Alhamdulillah, tahun lepas bersama kumpulan lain dan awal tahun baru ni aku bersama kumpulan lain plak...itulah perjalanan aku yg aku sendiri pon tak tau nak kata apa...nak tak nak, kena ikut je....

Dengar tazkirah  ustaz td, buat aku pk mcm2....nak tak nak, kena HIJRAH....sebenar benar hijrah....ustaz tak le bg apa2 pesanan tapi setiap kata2 dia adalah pesanan n peringatan..plg utama ustaz ckp " tugas kita kt dunia ni untuk beribadah n bertakwa  kpd Allah, apa je hal yg buruk n ganggu perjalanan kita, TINGGALKAN !...siapkan diri untuk menghadapi kematian, mati tu tak kira tua muda, sihat sakit, kaya miskin..mati itu dh tersurat  kt lauh mahfuz lg"...

Ayat yg wat aku terharu bila ustaz ckp " andai ustaz pergi dahulu, muridin2  jgn susah hati sbb ustaz n nenek akan tunggu di sana...klo muridin2  yg pergi dahulu, insyaAllah ustaz sendiri akan solatkan jenazah kamu semua n doakan kamu semua...kita tetap akan bersama di dunia n akhirat"......entah knp tazkirah ustaz   menyentuh qalbi aku....

No comments: