بِسْمِ-اللهِ-الرَّحْمنِ-الرَّحِيم

Berkongsi segala ilmu dengan harapan agar dapat bersama memperjuangkan cita-cita murni sebagai masyarakat yang bermaruah dan beretika selaras dengan ajaran ISLAM.

اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَعَلَى آلِ مُحَمَّدٍ، كَمَا صَلَّيْتَ عَلَى إِبْرَاهِيمَ وَعَلَى آلِ إِبْرَاهِيمَ، إِنَّكَ حَمِيدٌ مَجِيدٌ، اللَّهُمَّ بَارِكْ عَلَى مُحَمَّدٍ وَعَلَى آلِ مُحَمَّدٍ، كَمَا بَارَكْتَ عَلَى إِبْرَاهِيمَ وَعَلَى آلِ إِبْرَاهِيمَ، إِنَّكَ حَمِيدٌ مَجِيدٌ

Wednesday 13 August 2014

Hamba lemah

Entah kenapa hati begitu sakit
Saat terkenang 2 hari berlalu
Tanpa mampu mengingati-Mu
Bukan hanya 24jam
Bahkan 1000x sehari aku tak mampu..

Wahai Allah
Aku benar2 terasa lemah
Baru ku sedar
Selama ini aku beramal
Hanya kerana kurniaan-Mu
Ke atas diri yg hina dina ini...

Aku diberi masa sama spt mereka
Namun aku masih disibukkan
Dengan urusan dunia
Sementara mereka disibukkan
Dengan urusan ukhrawi...

Ternyatalah akan aku
Keyakinanku kpd-Mu
Bahawasanya Engkau
Memilih sesiapa yg Engkau kehendaki
Untuk mendekatkn diri kpd-Mu...

Engkau tidak pernah menjauh
Bahkan aku lah yg semakin menjauh
Aku dilekakan dgn urusan dunia
Hingga aku lupa akan Engkau...

Janganlah Engkau tinggalkan aku
Aku tak mampu hadapi semua ini
Aku ingin bertemu dengan-Mu
Dlm keadaan Engkau redha akan aku...

Aku tidak berniat untuk menyakiti
Kekasih ku dengan
Perkataan dan perbuatan ku
Aku ingin bertemu dgnnya
Dlm keadaan dia tersenyum kpd ku...

Allah Allah Allah
Sungguh seksa nafasku
Sempit dada ku
Mengenang diriku..

Ampunilah aku
Wahai Allah
Berilah aku peluang
Tundukkanlah hati nafsuku
Untuk patuh dan taat kpd-Mu..

Aku ingin kembali kpd-Mu
Memandang wajah-Mu
Bertemu dgn-Mu
Dlm keadaan Engkau redha akan ku...

No comments: