بِسْمِ-اللهِ-الرَّحْمنِ-الرَّحِيم

Berkongsi segala ilmu dengan harapan agar dapat bersama memperjuangkan cita-cita murni sebagai masyarakat yang bermaruah dan beretika selaras dengan ajaran ISLAM.

اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَعَلَى آلِ مُحَمَّدٍ، كَمَا صَلَّيْتَ عَلَى إِبْرَاهِيمَ وَعَلَى آلِ إِبْرَاهِيمَ، إِنَّكَ حَمِيدٌ مَجِيدٌ، اللَّهُمَّ بَارِكْ عَلَى مُحَمَّدٍ وَعَلَى آلِ مُحَمَّدٍ، كَمَا بَارَكْتَ عَلَى إِبْرَاهِيمَ وَعَلَى آلِ إِبْرَاهِيمَ، إِنَّكَ حَمِيدٌ مَجِيدٌ

Sunday 1 June 2014

Jejak kasih setelah 21 tahun...

Saat aku ingin melangkah keluar ke kelas...aku disapa ayah

Abah : semalam abah jumpa ustaz nan.

Aku   : ustaz nan? Sapa?

Abah : tempat alg belajar tu...

Aku   : ( blur2 juga.... 😞 ) nan mana plak
            ni...padahal guru aku 5 org aje
            pon..blurnye mcm ramai guru plak...😃

Abah : kt kemalak alg belajar tu...

Aku   : ustaz rosnan ! laaa...jpa kt mana
            plak...mcmne kenal ustaz rosnan?

Abah : jumpa kt klinik semalam...bkn main dia
            peluk abah, lama tak jumpa...

Aku   : erkk..siap peluk bagai...terkejut jap sbb
            mcmne abah kenal plak..

Abah  : abah kenal ustaz tu...dh lama kenal
             sejak sama2 dok kt KL dlu...dia dlu
             ustaz dok ngajar bdk2...abah tau sapa
             dia, saja je diam...

Aku  : diam sbb x tau nak ckp apa n terus
           berlalu sbb dh lambat ke kelasnya...

Nota : emm...padan le bila cakap awai2 dulu nak p belajar kelas ustaz rosnan, abah tak bantah apa2..malahan siap bg aku pinjam motor lagi untuk pergi ke kelas tu....jujurnya aku lebih selesa naik motor ke kelas ustaz rosnan sbb time balik jalan raya sunyi sepi n aku suka suasana mlm2 cenggitu...aman damai jiwa aku...hahaha 😉

No comments: