بِسْمِ-اللهِ-الرَّحْمنِ-الرَّحِيم

Berkongsi segala ilmu dengan harapan agar dapat bersama memperjuangkan cita-cita murni sebagai masyarakat yang bermaruah dan beretika selaras dengan ajaran ISLAM.

اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَعَلَى آلِ مُحَمَّدٍ، كَمَا صَلَّيْتَ عَلَى إِبْرَاهِيمَ وَعَلَى آلِ إِبْرَاهِيمَ، إِنَّكَ حَمِيدٌ مَجِيدٌ، اللَّهُمَّ بَارِكْ عَلَى مُحَمَّدٍ وَعَلَى آلِ مُحَمَّدٍ، كَمَا بَارَكْتَ عَلَى إِبْرَاهِيمَ وَعَلَى آلِ إِبْرَاهِيمَ، إِنَّكَ حَمِيدٌ مَجِيدٌ

Monday 8 April 2013

Bila Memang Kita Bersalah

Tak perlu sibuk banyak alasan membela diri hanya kerana takut kemarahan makhluk atau takut jatuh kedudukan di sisi makhluk
  1. Akui saja dengan jujur,
  2. Segera mohon ampunan Allah,
  3. Minta maaflah dengan tulus ( ade jg aku minta maaf tp x dak perasaan sbbnye x tau mane silap aku)
  4. Jangan takut untuk memikul risiko sebagai tanggungjawab atas kesalahan
Lepas tu fokus tafakuri dengan sungguh-sungguh akan kesalahan serta gigihlah perbaiki diri, sebagai tebusannya...Agar benar-benar diterima Allah. Semuanya harus kerana-Nya, bukan untuk mencari simpati atau penilaian manusia.....Sesungguhnya Allah amat mencintai orang yang bertaubat, dan mencintai orang yang memperbaiki/mensucikan diri....


Nota : Aku rase aku banyak buat salah ketika dalam pengajianku...ada aje yg aku mahu bantah jika aku rasa itu bukan salah aku...tp sememangnya aku bersalah jua sebab tak dengar dan ingat akan nasihat yang telah dipesan.....betapa aku telah menzalimi diri dan dgn mudah aku hilangkan keberkatan ilmu yang dipelajari.....Allah Allah Allah....


~ Credit to Ku Azmiza :) Barakallah ~

No comments: