بِسْمِ-اللهِ-الرَّحْمنِ-الرَّحِيم

Berkongsi segala ilmu dengan harapan agar dapat bersama memperjuangkan cita-cita murni sebagai masyarakat yang bermaruah dan beretika selaras dengan ajaran ISLAM.

اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَعَلَى آلِ مُحَمَّدٍ، كَمَا صَلَّيْتَ عَلَى إِبْرَاهِيمَ وَعَلَى آلِ إِبْرَاهِيمَ، إِنَّكَ حَمِيدٌ مَجِيدٌ، اللَّهُمَّ بَارِكْ عَلَى مُحَمَّدٍ وَعَلَى آلِ مُحَمَّدٍ، كَمَا بَارَكْتَ عَلَى إِبْرَاهِيمَ وَعَلَى آلِ إِبْرَاهِيمَ، إِنَّكَ حَمِيدٌ مَجِيدٌ

Monday 29 April 2013

Betapa Beruntungnya Aku...


Betapa beruntungnya kami…aku suka dengar qasidah ni..yup, bertapa beruntungnya aku dalam kehidupan aku sehingga saat ini…aku ada Allah, iaitu  Tuhan ku di mana dari Dia aku datang dan kepada-Nya aku kembali….yang sentiasa ada bersama tanpa jemu dan Maha Melihat, Maha Mendengar, Mengawasi aku setiap nafas helaan aku nie…Banyak yang Dia telah bagi pada aku tapi sungguh sedikit sangat aku mensyukurinya…malahan aku ingkar kepada-Nya..

Betapa beruntungnya aku….aku mempunyai Nabi iaitu Muhammad saw..utusan Allah yang dihantar untuk memberi peringatan dan khabar gembira kepada seluruh manusia..Nabi saw yang memperjuangkan Islam agama Allah….sehingga wafat, Rasulullah saw tetap menyebut umati..umati..umati..betapa Baginda mencintai umatnya….bertapa beruntungnya aku kerana telah ditinggalkan 2 harta pusaka penting sebagai panduan hidupku iaitu Al-quran dan Sunnah…aku dilahirkan dalam Islam, menjalani kehidupan sebagai Islam dan aku berharap kelak kematianku juga dalam agama Islam berserta iman..

Betapa beruntungnya aku ada mak yang sentiasa memberi sokongan dan ada kalanya bila aku down sangat2, mak memberi nasihat, dorongan yang banyak buat aku terharu dan terasa diri lemah..mak orang yang banyak berkorban untuk aku….

Aku ada adik beradik yang membahagiakan aku dengan telatah mereka…kadang-kadang berkongsi suka duka bersama…walau berbeza rasa, namun hubungan kami masih mesra…

Allah bagi aku seorang kakak merangkap guru aku…tegas dalam mendidik dan berlembut bila perlu….aku kata kan bahawa ‘kakak @ guru aku ni ibarat burung yang terkurung’..namun dia kata dia bahagia…Yup, dia bahagia dengan kehidupannya dan dia benar-benar menikmatinya….ketegasan dalam mendidi aku kadang-kadang ada juga membuat aku merajuk walaupun sikap aku macam ini tak patut…ketegasannya sebab dia nak kebaikan untuk diri aku juga sebenarnya ( baru la betul seorang kakak dan guru )….segala dia lakukan demi Allah dan tak nak susahkan aku..betapa beruntungnya aku..

Aku ada kehidupan sosial aku sendiri…aku ada kerja yang agak…..entah la…sukar menjelaskannya dengan kata2 hanya mampu diam dan memerhatikan saja…Allah Maha Melihat, Mengetahui, Mengawasi…cukuplah Allah bagiku, Dia sebaik-baik Penolong dan Perlindung bagi ku didunia dan akhirat…(semoga aku tidak terjebak dengan fitnah Dajjal dan sekutu-sekutunya )…sesungguhnya aku berlindung kepada Allah dari syaitan Iblis dan syaitan manusia…

Allah sebagai Tuhanku, Muhammad saw Nabi ku, Islam agamaku….nikmat mana aku nak dustakan ??? tak dak!!!..aku ada Allah, Rasulullah saw, Mak, Kakak, Adik-adik, Guru…



~ Credit to Ku Azmiza :) Barakallah ~

No comments: