بِسْمِ-اللهِ-الرَّحْمنِ-الرَّحِيم

Berkongsi segala ilmu dengan harapan agar dapat bersama memperjuangkan cita-cita murni sebagai masyarakat yang bermaruah dan beretika selaras dengan ajaran ISLAM.

اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَعَلَى آلِ مُحَمَّدٍ، كَمَا صَلَّيْتَ عَلَى إِبْرَاهِيمَ وَعَلَى آلِ إِبْرَاهِيمَ، إِنَّكَ حَمِيدٌ مَجِيدٌ، اللَّهُمَّ بَارِكْ عَلَى مُحَمَّدٍ وَعَلَى آلِ مُحَمَّدٍ، كَمَا بَارَكْتَ عَلَى إِبْرَاهِيمَ وَعَلَى آلِ إِبْرَاهِيمَ، إِنَّكَ حَمِيدٌ مَجِيدٌ

Friday 17 August 2018

Sulitnya

Setelah sekian lama aku melupakan kamu,
Kini bayang2 kamu menjelma lg,
Bertapa sakitnya hati aku,
Mengenangkan kisah ini.

Walau bertahun berlalu,
Aku merasa baru sebentar tadi.
Bagai dihimpit pintu,
Hati berdarah kembali.

Bagaimana bisa aku melenyapkan kamu,
Jauh dr diri terdiri lg terperi.
Kian aku melarikan diri,
Ada saja yg terjalin tanpa aku ingini.

Perasaan benci sudah tertanam sebati,
Sulit aku menghindari,
Bisakah benci di ganti,
Dengan kasih x terperi ?

Aku hanya manusia biasa,
Tak punya maqam atau apa saja,
Aku manusia byk dosanya,
Harapan ku semuanya berlalu saja,
Tanpa disesali walau seketika.

No comments: