بِسْÙ…ِ-اللهِ-الرَّØ­ْمنِ-الرَّØ­ِيم

Berkongsi segala ilmu dengan harapan agar dapat bersama memperjuangkan cita-cita murni sebagai masyarakat yang bermaruah dan beretika selaras dengan ajaran ISLAM.

اللَّÙ‡ُÙ…َّ صَÙ„ِّ عَÙ„َÙ‰ Ù…ُØ­َÙ…َّدٍ ÙˆَعَÙ„َÙ‰ آلِ Ù…ُØ­َÙ…َّدٍ، ÙƒَÙ…َا صَÙ„َّÙŠْتَ عَÙ„َÙ‰ Ø¥ِبْرَاهِيمَ ÙˆَعَÙ„َÙ‰ آلِ Ø¥ِبْرَاهِيمَ، Ø¥ِÙ†َّÙƒَ Ø­َÙ…ِيدٌ Ù…َجِيدٌ، اللَّÙ‡ُÙ…َّ بَارِÙƒْ عَÙ„َÙ‰ Ù…ُØ­َÙ…َّدٍ ÙˆَعَÙ„َÙ‰ آلِ Ù…ُØ­َÙ…َّدٍ، ÙƒَÙ…َا بَارَÙƒْتَ عَÙ„َÙ‰ Ø¥ِبْرَاهِيمَ ÙˆَعَÙ„َÙ‰ آلِ Ø¥ِبْرَاهِيمَ، Ø¥ِÙ†َّÙƒَ Ø­َÙ…ِيدٌ Ù…َجِيدٌ

Saturday 29 August 2015

Tak tau tajuk apa

Aku x tau nk tulis apa...tapi aku nk menaip jg..😅 ntah knp le sejak aku mula kelas, aku suka tengok muka ustaz....janggut ustaz dh panjang n kaler putih ( ni menunjukkan  bahwa guru aku dh tua rupanya)....ustaz spt sebelum2 ni, tiap kali lepas bercakap akan tanya " faham tak?" Selagi x angguk kepala selagi itu le dia akan tanye😁😁😁...
.
Cuma last Thursday, ustaz x sihat....kami mulakan bacaan maulid dgn maulid2 yg aku mula baca saat dtg belajar dgn ustaz...sungguh terasa sesak dada ni..
.
Walau tak sihat, ustaz tetap mengajar dgn semangat...paling best bila ustaz mula bercakap ttg rahsia2 Allah....cikit je isi yg ustaz sentuh dlm kitab, pastu ustaz mula la ckp ttg " semua letak pen, ustaz haramkan kamu semua menulis..tengok muka ustaz"....mula le ustaz bercerita....and the end ustaz tnye balik "faham ke tak ni? Nak lagi x? Aku dh angguk kepala....tp x dak rezeki sbb nenek2  semua nk balik sbb dh lbh jam 12am....apa2 pon, aku suka bila ustaz sentuh bab2 yg x dibenarkan cite pd org luar.......n itu le guru aku, bila aku takut nk cite apa2 kt ustaz, maka isterinya  la tempat aku cite n jd org tengah....syukur Alhamdulillah, diberi pinjam guru seperti itu...n makcik, terima kasih sbb ajar mcm2 cara utk meminta sesuatu dr ustaz....☺☺☺

No comments: